Gerekli Donanımlar
Gerekli olan tek donanım; her iki bilgisayarda da takılı birer kablosuz ağ kartı ya da kablosuz USB ağ adaptörü. Bu söylediğim donanımlar çoğunlukla masaüstü bilgisayarlar için gerekli olan donanımlardır. Kablosuz ağı destekleyen bir dizüstü bilgisayarınız varsa zaten gerekli donanıma sahipsiniz demektir.
Bilgisayarlarımızı Hazırlayalım
Windows XP standart olarak mevcut kablosuz donanımınızı bir erişim noktasına bağlanmak üzere ayarlayacaktır. İki bilgisayarı bir birine direk olarak bağlamak istediğimiz için erişim noktasına ihtiyaç duymayacağımızdan geçerli ayarları ad-hoc moduna çevirmemiz gerekiyor. Şimdi anlatacaklarımı ana bilgisayarda yapın.
Kablosuz adaptörünüzü taktıktan sonra sistem tepsisinde, saatin yanında bulunan küçük bir anten ikonu belirir. (zaten takılısıyla bu anten hâlihazırda oradadır.) Aşağıdaki resimde söz konusu ikonu kırmızı kare içinde görebilirsiniz.
Bu ikona bir kere tıkladığınızda karşınıza Wireless Network Connection Status (Kablosuz Ağ Bağlantısı Durumu) isimli bir pencere çıkacak. Bu pencerenin altındaki Properties (Özellikler) düğmesine tıklatın. Şimdi açılan pencerenin General (Genel) sekmesi altında yer alan The connection uses following items (Bu bağlantı aşağıdaki öğeleri kullanır) isimli alanda Internet Protocol (TCP/IP) (İnternet iletişim kuralları) nı bulun ve üzerine bir kere tıkladıktan sonra aşağıda yer alan Properties (Özellikler) düğmesine tıklatın. Burada Optain an IP address automatically (Otomatik olarak bir IP adresi al) kısmının seçili olduğundan emin olun. Seçili değilse seçin.
Tamam düğmesine tıklayarak bu pencereyi kapatın ve bir önceki pencereye geri dönün. Wireless Networks (Kablosuz Ağlar) sekmesine gelin ve Advenced (Gelişmiş) düğmesine tıklatın. Açılan pencerede Computer-to-computer (ad hoc) Networks only (Sadece bilgisayardan bilgisayara ağlar) ifadesinin yanındaki kutucuğu işaretleyin ve pencereyi Tamam diyerek kapatın. Şimdi Preferred network (Yeğlenen ağlar) alanının tamamen boş olması gerekiyor.
Artık Ağımızı Kurabiliriz
Add (Ekle) düğmesine tıklatarak işe başlayalım. Association (İlişkilendirme) sekmesinde Network name (Ağ adı) alanına bir isim girin. Diyelim bu isim “paylasim�? olsun. Network Authentication (Ağ kimlik doğrulaması) alanını Open (Açık) olarak seçin. Data encryption (Veri şifreleme) alanı ise WEB olarak ayarlı kalsın. Daha sonra The key is provided form e automatically (Anahtar benim için otomatik olarak sağlandı) yazısının yanındaki işareti kaldırın ve bir şifre girin. Şifreniz en az 5 haneli olmalı ve rakamdan oluşmalı. Şifrenizi girdikten sonra OK (Tamam) düğmesine basıp pencereyi kapatın. Preferred network (Yeğlenen ağlar) alanında artık ağınızı görebilirsiniz. Diğer bilgisayar yapılandırılmadığı için üzerinde bir çarpı işareti olacaktır.
Diğer Bilgisayarı da ayarlayalım
Yine sistem tepsisinde bulunan antene bu sefer sağ tıklayın ve açılan menüde View available wireless Networks (Kullanılabilir kablosuz ağları göster) yazısını tıklatın. Açılan pencere de az önce oluşturmuş olduğunuz ad-hoc ağınızı göreceksiniz.
Bu ağı seçin ve Connect (Bağlan) düğmesine tıklatın. Karşınıza ilk bilgisayarda ayarlamış olduğunu parola sorgu ekranı çıkacaktır. Bu ekrana şifrenizi girin Tamam düğmesine tıklatın. Bir müddet sonra bağlantı sağlanacaktır.
Klasörleri Paylaştırın ve Bir Çalışma Grubu Oluşturun
Bilgisayarların birbirini görebilmesi için klasörlerin paylaşılması gerekir. Paylaştırmak istediğiniz klasör ya da dosyalarınızı seçerek işe başlayın. Diyelim ki müziklerini, videolarınızı, resimlerinizi ya da ofis belgelerinizi depoladığınız ve diğer kişilerle paylaştırmak istediğiniz “D�? sürücüsünü paylaşıma açacaksınız. Bunun için Bilgisayarım’a girip “D�? sürücüsünün üzerine sağ tıklayın. Açılan menüden Saharing and Security (Paylaşım ve Güvenlik) ifadesini tıklatın. Açılan penceredeki bilgiler bilgisayardan bilgisayara değişiklik gösterebilir. Örneğin bilgisayarınızda ilk defa bir klasörü paylaşacaksanız aşağıdaki gibi bir pencere açılacaktır. Güvenlik uyarısının altındaki If you understand the risk… (Riskini bilmenize karşın…) diye başlayan ifadeye tıklatın.
Network sharing and security (Ağ paylaşımı ve güvenlik) alanındaki Share this folder on the network (Bu klasörü ağda paylaşıma aç) ifadesinin solundaki kutucuğu işaretleyin ve hemen aşağısındaki kutuya istediğiniz bir paylaşım ismi girin (isim vermeseniz de olur). Diğer kullanıcıların da bu klasöre erişiminin yanında klasördeki dosyaları istedikleri gibi değiştirmesini istiyorsanız Allow network users to change my files (Ağ kullanıcıları dosyaları değiştirebilsin) ifadesinin solundaki kutucuğu da işaretleyebilirsiniz. Ayarlamaları yaptıktan sonra bu pencereyi OK (Tamam) düğmesine tıklatarak kapatabilirsiniz.
Windows -güvenlik gereği olsa gerek- paylaşılan klasörlerin görülebilmesi için bir grup sistemi özelliğine sahip. Yani ağdaki diğer bilgisayarların paylaştırılan klasörlerini görebilmek için bütün bilgisayarların aynı grup ismine sahip olması gerekir. Windows bu sistemi “Çalışma Grubu�? olarak tanımlıyor.
Bir grup oluşturmak ya da mevcut grubun ismini değiştirmek için My Computer (Bilgisayarım) simgesine sağ tıklatın ve açılan menüden Properties (Özellikler) ifadesine tıklatın. Kaynakwh: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Açılan penceredeki Computer Name (Bilgisayar Adı) sekmesine geçin. Pencerenin aşağısında bulunan Change (Değiştir) düğmesine tıklatın. Computer name (Bilgisayar adı) alanında değişiklik yapmak size kalmış. Member of (Üyelik) alanındaki Workgroup (Çalışma Grubu)’nu aktif hale getirin ve bir isim verin. Örneğin “ortak�?. Bu ismi aynen diğer bilgisayarlarda da kullanın. OK a tıklatıp pencereyi onaylayın. Diğer pencereyi de aynı şekilde onayladıktan sonra muhtemelen, değişikliklerin kaydedilmesi için bilgisayarın yeniden başlatılması gerektiğini savunan bir uyarı mesajı gelecektir. Bu mesajı onaylayın ve bilgisayarlarınızı yeniden başlatın. Artık iki bilgisayar arasında çok amaçlı bir ağ kurdunuz. Dosya alışverişlerinden tutunda internetin paylaştırılmasına ya da iki bilgisayar arası oyun oynamaya kadar bir çok eğlenceli aktiviteyi gerçekleştirebilirsiniz.[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]